اوکارا سویا چیست و چگونه تولید میشود؟

اوکار سویا

امروزه با توجه به افزایش استفاده از محصولات گیاهی به جای محصولات حیوانی ، شیر های دامی مانند شیر گاو در سبد غذایی خانواده جای خود را به شیرهای گیاهی مانند شیر سویا داده اند.
شیرهای گیاهی به سبب خواص و مزیت های بسیاری که نسبت به شیرهای حیوانی دارند از محبوبیت بسیاری در جهان مخصوصا در آسیا دارا هستند. پنیر توفو نیز که حاصل انعقاد شیرسویا هست تبدیل به یکی از عناصر غذایی ثابت در آشپزخانه ها شده است. برای تولید شیر سویا فرایند خاصی در کارخانه ها صورت می گیرد تا دانه یا لوبیای سویا تبدیل به شیر سویا شود.
محصول فرعی حاصل از فرآیند تولید شیر سویا را اوکارا می نامند.

اوکارا یا تفاله سویا متشکل از قسمتهای نامحلول سویا است که پس از پوره سویای باقی مانده در تولید شیر سویا و توفو فیلتر می شوند. به طور کلی از نظر رنگ سفید یا زرد روشن است. اوکارا نیز بخشی از غذاهای سنتی ژاپن ، کره و چین است. از قرن بیستم از آن در غذاهای گیاهی ملل غربی نیز استفاده شده است.

نمونه ای از کوکو گیاهی تهیه شده از اوکارا

با توجه به حجم قابل توجه پروتئین در اوکارا، این غذا به عنوان یکی از مکمل های غذایی برای حیوانات دامی مورد توجه قرار گرفته است. از اوکار به میزان کم نیز در آشپزخانه ها برای تهیه انواع غذاهایی گیاهی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *